Yine GARANTİ. Ve öbürleriyle aynı..

ALİ HALDENBİLEN

Garanti Bankası Bostancı Şubesi Müşteri Temsilcisinden apartmanımızda kat maliki 2. bir kişiyle birlikte, asansör avanslarının aylık toplanıp, (300 ytl) elma hesabında ( banka yatırım fonu) biriktirilmesi, yeterli miktara ulaştığında çekilebilmesi için 2 kişi 2 imza ile yetkili bir hesap açılması talebinde bulunduk.

Yaklaşık 6-7 ay sonra gördüm ki, Bir yanlışlık sonucu olduğu söylenen, tek imza ile ve hatta internetten bile para çekilebilen bir hesap oluşturulmuş.

Hesap cüzdanında adı geçen 2. kişinin çalışanlarının yanlışlıkla hesaptan para çekmiş olduğunu gördüğümde, Hesabı açan müşteri temsilcisiyle olay sonrası hemen yaptığım 2. görüşmede; hesabı yanlış açtıklarını ve düzeltilmesi gerektiğini söylememe karşılık, bunun için 2 kişinin birlikte başvurusu gerektiği söylenmiştir. 2 yıl süresince böyle bir başvuru gerçekleştirilememiş, hesap 2 kişinin de parayı tek başına çekebileceği, internete açık bir konumda kalmıştır.

Yaklaşık geçen 2 yıl sonuda ben elektronik posta kutusunda İş bankası e mail'lerime bakarken, aradaki garanti bankası mailini de açmış ve böylece internet hırsızlarına yakalanmış şifremi onlara kaptırmış oldum...

Hesabı, açıldığı ilk günlerdeki yanlış para çekilişi dışında tamamıyla tasarruf amaçlı kullanan biz, ve verildiği süre içinde sadece taksitli ya da tek alışverişlerde kullandığım kredi kartı, fatura ödemeleri için açılan ve hiçbir zaman para çekilmemiş olan banka ek hesapları, banka nezdindeki bu üç ayrı hesap bir kaç günde boşaltılmış, benim ve bankanın hiç haberi olmamıştır.

Benim de yanlışım ve ihmalim bulunmakla birlikte, burada ilk suçlu, verilen direktifler sonrası doğru işlem gerçekleştirmeyen banka şubesi çalışanı müşteri temsilcisidir.

Bugüne kadar bankayla şube ve genel müdürlük düzeyinde kurmaya çalıştığım kontaklar ( yüz yüze, telefonla, e mail yoluyla) sonuçsuz kalmıştır. ( 216 362 ....ve 216 372 .... no.lu telefonlarımla banka şube ve genel müdürlükle yaptığım konuşmaların delil olarak istenmesini talep ediyorum.)

Bu tavırlar sonucu Bankaya gerekli ihtarname çekildikten sonra , savcılığa da suç duyurusunda bulunmama rağmen aradan geçen bir yıl zarfında ne bir takipsizlik kararı, ne de başka bir sonuç çıkmamıştır.

Bankadan ek hesabımın kapatılması talep edilmiş, bir yanıt alınamamış, savcılık ve dava sonucuna kadar hesabın dondurulması talep edilmiş bir sonuç alınamamış ve en sonunda ara ödemeleler dışında, istenen 696 ytl için 700 ytl bankaya yatırılmış yine bir sonuç alınamamıştır. Hesabın hala her ne hikmetse - 30 ytl olarak işlediği ekstrelerle bildirilmektedir. Banka hırsızlık işlemlerlerinden aldığı komisyon ve faizlerle yetinmemiş, hala tüm başvurulara rağmen hırsızlık sonucu işlemlerin faizini kat be kat almayı sürdürmektedir.

Aynı işlemler kredi kartım için de geçerlidir. Çalıntı para üzerinden yapılan faiz yürütmeleri ile beni 3.500 ytl lik bir icra borcu altına sokmuştur.(kredi kartı limiti 2.400 ytl dir.)

Tasarruf mevduatımızdan çalınan yaklaşık 5.000 ytl ile buradaki kaybım, toplamda, diğer ara ödemelerle birlikte 10.000 ytl yi geçmektedir.

Başta da belirttiğim gibi burada ilk suçlu hesap açılışında verilen talimata uymayan, uyarıldığı halde düzeltmeyen banka müşteri temsilcisidir.

Bu arada, olayın gerçekleşmesinden 3-4 ay sonra Mayıs 2006 da hırsızlığı gerçekleştiren kişiler yakalanıp, tutuklanmışlardır. Bu kişiler sahte kimlikli banka müşterisi görünümündeki kişilerdir. Çünkü banka müşteri porföyünü genişletmek amacıyla köşebaşı bankacılığının her türlü gereğini yaparak, girişlerde her türlü kolaylıklar göstererek, sahtekarlığa göz kırpmakta, parasını garantiye almak için hesabım çift imzalıdır, böyle istedik, yanlış yapmışsınız dediğimde işi yokuşa sürmekte, işlemi gerçekleştirmekten kaçınmaktadır, kaçınmıştır.

Aynı olayları kredi kartı aldığımda da yaşamıştım ama ancak bugün görebiliyorum bankanın gerçek yüzünü...

Bir telekom şubesi içine yerleştirilmiş bankodan bir kimlik fotokopisiyle almıştım kredi kartını...Sırada bekleyen diğer bir kaç yurttaş gibi. Ayak üstü sorulan sorular ve yanlış geçirilen cevaplar... 2 yılda telefonla düzeltemedim ev adresimin kapı ve daire numarasını... internetten düzeltmeler yaptım nafile... Ekstre hesabımı e mailime istedim ayrıca kabul de edildi. Ben de böylece 5 YTL bonus kazanacaktım sözde... Duyuruları o yöndeydi. Bonuslarıyla köşe döndüreceklerdi 5 YTL ile... bedava alışverişler yapacaktım!!! Ama yine nafile... Her ay banka hesabı ve kredi kartı ekstreleri yağdı. Yanlış kapı numaralı adresime... Çünkü gönderdikleri adres, benim adresimden çok da farklı, bulunamayacak gibi değil onun için.

Kaldığım ve bildirdiğim adres: Kocayol Yağmur Sokak 9/10 kat 5 BOSTANCI. Bir türlü düzelttiremediğim ve gönderdikleri adres ise: Kocayol Yağmur Sokak No 5 Kortaş 5/10 Bostancı

Bunun neden düzeltilemediğini ise ne yazık ki gene bugünlerde anlıyorum ...
Önceden kartla ilgili görüşmelerimde anamın kızlık soyadının 3. ve 5. harfine kadar doğru cevaplayıp kapı numarasına gelince ellerindeki bilgiye uymadığı için, özür dileriz yanlış, size yardımcı olamıyacağız deniliyordu. Şimdi anlıyorum ki durum çok basit ve çok farklı imiş.

Evet icra takibi için gönderilen ilk ihtar postası, yine her ne hikmetse adresde bulunamadığım ve tanınmayan bir kişi olduğum için süre aşımıyla doğrudan takibe koyulmuş. Banka avukatının ifadesi bu. 3 yıl bulunan adres, istenmediği halde gönderilen postalar var, ama bu kez icra yürütülecek. Posta yerine ulaşmamış. Ola ki usulüne uygun. Peki burada bir tek usulle hak, adalet ve hukuk yerini buluyor mu.

Bu banka, müşterisinden, günlük karlarını realize etme adına, şahsımı aşağalıyan bir tutum içine girmiştir. Bu tutum, ne ticari ahlaka ne insanlığa sığacak bir tutumdur. Ben sadece gündelik karı için müşteri ilşkisi kuran büyük banka iddasındaki böyle bir , ki belki de öyle, ticaret mantığını anlamıyorum. Geleceği olan ve belki de bugün daha fazla risk taşıyan internet bankacılığında tasarruf sigortası olmamasını anlıyamıyorum. Kendi kendime diyorum ki, hani yarısı yabancı sermayeye satılan adı garanti koskoca bir ulusal banka olmasa adi hırsızlarla ortak çalışan tefeci kuruluşu diyeceğim. bu olay karşısında. O da değil...

Adeta ; müşteri memnuniyetini, haklı ya da haksızlığını değil, uzun vadeli müşteri kazanımını hiç değil, gündelik karını, hırsız işlemleriyle dahi olsa,aktif hale getirip, bir an önce katlamaya çalışan bir çabanın içinde gibi görünümekte...

Ben 30 yıldır kesintisiz, bir kamu kurumunda saygın bir görevde çalışıyorum... Hayatım boyunca icrayla muhatap olmadım. Nedir bu yangından mal kaçırırcasına icra oyunları, hep böylemidir? Nedendir, aktarılan olaylar sonucu, kapatılması istenen hesaptan, sineğin yağını çıkarırcasına benzeri ve hem de fahiş faiz talepleri... Hem de bankanız internet hırsılığında güvenlik çemberinizin nasreddin Hocanın kilidi örneğindeki gibi göstermelik oluşu sonucu yol geçen hanına dönmüşken.

Benim çalıştığım dönemde, bankanın, internet bankacılığında, güvenlik açısından sıfır olduğunu bugün görebiliyorum. 2 bankada daha internet hesabım var. Aynı dönemde bu bankalarda işlem yapmak için müşteri kodu ve şifresinin yanı sıra, özlük soruları ve işlem parolası 2 aşamalı ve her işlem için ayrı sorularla isteniyor. Güvenlik açısından bu bir duvar. Adı geçen bankada durum, bugün nedir bilmiyorum ama, olayımda yaşadığım durum, şifremi ele geçiren hırsızlar 1 - 2 hafta bir şifre numarası ile cirit atmışlar. Bu durumda bankanın işlem ve komisyon faiz karı artmış ve benim de zararım katlanmış oluyor. Bu mu bankacılık.

Gene bu bankayla çalıştığım günlerde, internet bankacılığı yaptığı sitede, reklamcılığı ön planda tutan mantığıyla, kendi güvenlik duyurularını bile kapatan bir grafikle neyin ne olduğu anlaşılmaz bir tasarımda sayfa sunmaktaydı. Tarih şubat 2005. Bankayla o sırada yapılan telefon konuşmalarında bu kayıtlar vardır ve sanırım uyarılarım sonrası o günlerde bu sayfa değiştirilmiştir ... tarih raslantı olamaz.

Sözün özü;

Banka şubesi kendi personelinin yanlış işlemi sonucu bir dizi olumsuzluklara neden olmuştur. Bu olumsuzlukları hazırlayan tavır, banka yönetiminin genelinde vardır. Hırsızları kuruluş içine davet eden kendi yanlış, kar hırslı, tutum ve davranışlarıdır. Kredi kartı verilirken bana ayak üstü bir sözleşme imzalatılmıştır. Karınca duasını andıran bu sözleşme hukuk dışıdır. Ama istemediğimi belirttiğim halde 2 gün içinde yine elime ulaştırabildikleri (yukarıdaki adres) kredi kartı ve sözleşme benzeri metin okunaklıdır.

Bu durumlar karşısında, hakkımda yürütülen icranın durdurulmasını ve hesaptan çalınan ve fazladan yapılmış olan banka ödemelerimin yasal faiziyle muhatap bankadan geri ödenmesini sayın mahkemenizden talep ediyorum.

Saygılarımla

Ali Haldenbilen

0 Yorum: