Türk Halkına CALGON Kazığı!


Çamasir makinelerinde kireç koruyucu olarak kullanilan Calgona 1 yil içersinde verdigimiz toplam para ile korudugumuz rezistansi 4 defa yenisi ile degistirebilecegimiz gerçegi beni reklamin insanlar üzerindeki etkileri konusunda daha çok düsünmeye sevk etti. zun zamandir Calgon ile ilgili reklamlar nedeniyle ben de, bir çok tüketici gibi makinemin rezistansinda sorun yasamamak için Calgon kullanan biriyim. Bugüne kadar, "Calgon marka kireç koruyucu kullanmasam ve makinem arizalansa, bana servis ücreti ile birlikte bir rezistans kaça mal olur" sorusunu, dogrusu kendime hiç sormadim.
Gelin simdi bu soruyu kendimize soralim ve örnegin Vestel Marka (WMU800-1200) çamasir makinesi olan bir tüketicinin, hiç kireç koruyucusu kullanmadigini varsayarak, aile bütçesine ne kadar bir yük geleceginin hesabini birlikte yapalim:

1000 gr lik Calgon Fiyati 8.250.000 TL
1 Yillik Calgon Fiyati 99.000.000 TL.
Rezistans+Isçilik Fiyati 21.000.000 TL

Harcanan para 5 rezistansa bedel . .

Yukaridaki tabloya göre, ayda 1 Kg. lik Calgon kullanan bir aile, Calgon'a bir yilda verdigi toplam para ile tam 4 defa rezistansini degistirebiliyor ve üstelik 15 milyon lira da arttiriyor. Aylik tüketimi 500 gr. olan bir aile ise, bir yilda 58.200.000 TL. ödüyor ve bu para ile bir yil içerisinde rezistansini iki defa degistirebiliyor ve bu sayede 16 milyon lira da tasarruf etmis oluyor. Eger matematiksel bir yanlis yoksa, tasarruf saglayan Calgon ile ilgili olarak yaptigim hesap ortada. Karar sizin. Sadece rezistansi korumuyor. Rakamlarin dili bu olunca Calgon ile temasa geçtik ve konu ile ilgili olarak görüslerini aldigimiz Calgon Kategori Müdürü Gürhan BARKIN, Calgon'un sadece rezistansi degil, makinedeki diger parçalari da korudugunu iddia etti. Fakat Gürhan Bey, kireçlenme sebebiyle arizalanmalarin büyük bir bölümünü, rezistanslarda olustugu ayrintisini da gözden kaçirdi. Kaldi ki, firma reklamlarinda, Calgon'un rezistansi korudugu olgusunun ön palanda oldugunu da belirtmek gerekir. Bilimsel arastirmalara bu kadar önem gösteren bir firmanin yaptigi reklamin, tüketici üzerindeki etkilerini arastirmak için sokaga çikarak, "Calgon ne ise yarar, neyi korur" sorularini sormasi yeterli olacak.

Anti Kireç Hatti Çalismiyor

Tüketicilerin kireç konusunda bilgilenmelerini saglamak amaciyla kurulmus olan ve Calgon kutularinda tüketicilerin danismalari için yazili "Anti Kireç Hatti'ni bir hafta süre ile devamli aradigimizda, telefonlarin çaldigi ve açilmadigini tespit ettik. Bu durumu da Calgon Katogori Müdürü Gürhan Beye sorduk. Aldigimiz cevap hayli sasirticiydi. "Anti Kireç Hatti", megerse, firmanin ajans ile aralarindaki uyusmazlik nedeniyle iki aydir kapaliymis.

Ayrica Calgon kutusu üzerinde ürünün içerigi ile ilgili hiçbir ibare yok. Firma yetkilisi bu sorumuza da, "kanuni bir zorunluluk olsaydi, koyardik' demekle yetindi. Oysa ki, Tüketici Haklari Evrensel Bildirgesinde de yer alan "tüketicinin bilgi edinme hakki'ni göz önünde bulundurdugumuzda, Calgon evrensel bir tüketici hakkini ihlal etmektedir.

Son not (Bu, bana ait): Eger makineniz çift su girisli ise ve gerektigi zaman sicak su aliyorsa, rezistansiniz hiç bir zaman çalismaz, dolayisi ile arizalanmaz, dolayisi ile Calgon kullanmaniza gerek yoktur. Reklamlarda gösterilen "bozuk" rezistans, muhtemelen kuyu suyu ile kullanilan bir makineden sökülmüstür. Büyük sehirlerin hiç birinde su bu kadar kireçli degildir. Inanmiyorsaniz, bulasik makinenizin rezistansina bakabilirsiniz. Bulasik makinesi soguk su alir ve kesinlikle her yikamada rezistansi kullanir. Üstünde kireç var mi?

Tuketici gunlugu

TMMOB
ÇEVRE MÜHENDISLERI ODASI
ISTANBUL SUBESI


Mustafa CANITEZ / Dr Kemal Ozalp

Yukarıdaki yazı bir alıntıdır

25 Yorum:

Adsız dedi ki...

Benim, büyük bir beyaz eşya üreticisinde Ar-Ge de çalışan elektrik mühendisi arkadaşım var.

Kireç önleyicilerin gereksiz olduğunu söylemişti.

Kullanmıyoruz epeydir herhengi bir sorun yaşamadık..Eğer sorun olursa bile bunun rezistans ve/veya tamburda olabileceğini bunun getireceği maaliyetin kireç önleyicilerden daha düşük olacağını söylemişti.

Saadet / İstanbul/Türkiye

Adsız dedi ki...

Bu tür ürünler satan birinden duymuştum...

Kireçlenmeyi en az bu markalar kadar engelleyecek,fiyat olarak çok daha makul bir ürünü tavsiye etti...

Çamaşır sodası...

David / Kyoto

Adsız dedi ki...

ben şimdiye kadar calgon hiç kullanmadım. ve 6 senedirde makinam hiç tamir görmeden calışıyor. ben böyle bir hesap yapmadım. bana gereksiz geldiği için kullanmadım

Nergis
Tekstilci
Bursa
Evli

Adsız dedi ki...

valla bende kullanmıyorum ama evdekiler kullanılması gerek diye tutturdukları için onlara kullanıyormuş gibi yapıyorum.

Bundan önceki çamaşır makinamı 15-16 sene kullandım.

Birşey olmadı

Berrin
İstanbul

Adsız dedi ki...

Bende Hiç Kullanmadim.
Iyi Bi Araştirma Olmuş

şimdi Kullannanlara Anlatiyorum Hadi Canimm Diyolar...

Papatya
Genel Müdür
Evli
İstanbul

Adsız dedi ki...

calgonu falan boşverin arkadaşlar .hepsi para tuzağı.

Ben yıllardır çamaşır sodası kullanıyorum.hem kirece karşı koruyor hem de çok güzel bir temizleyici.

Biraz sodayı eritip temizlik kovasındaki suya karıştırın.

Sonra temiz olduğunu düşündüğünüz bir mutfak dolabının kapağını silin (tercihan davlumbaza en yakın olanı) ne demek istediğimi anlayacaksınız.


Nilüfer
Eğitimci
Denizli
Evli

Adsız dedi ki...

deterjanların çoğunda kireç önleyici var,

Ben ankaradayım buradaki sular yumuşak ayrıca kireç önleyici kullanmaya gerek yok.

Bulaşık makinasındada tuz kullanmıyorum.

Nilüfer
Mühendis
Evli
Ankara

Adsız dedi ki...

bende sole dusuunuyodum su an orta duzey bir camasir makinesi 600 milyon civarlarinda

6Yil kullanmassan calgonu zaten yeni bir camasir makinesi alirsin.Ve biz 12 senedir kullanmiyoruz

Tik yok makinede nazar degmesin.

Ev Arkadasim 22 senelik makinelerinde kullanmadiklarini soluyo cok ilginc dimi ve tesadufun guzelligi

onlarinki de bozulmamis

S
Eskişehir-İzmir

Adsız dedi ki...

104. Basin Bülteni (Reklam Kurulu Karari)

REKLAM KURULU
11.05.2004 TARIHINDE 104 ÜNCÜ TOPLANTISINI YAPTI

SANAYI VE TICARET BAKANLIGI TÜKETICININ VE REKABETIN KORUNMASI GENEL MÜDÜRLÜGÜ BÜNYESINDE YERALAN REKLAM KURULUNUN 11.05.2004 TARIHLI TOPLANTISINDA GÖRÜSÜLEN

DOSYALARLA ILGILI ALINAN KARARLAR ASAGIDA BELIRTILMISTIR.

3) Benckiser Temizlik Malzemesi San. Ve Tic. A.S.'nin "CALGON" markali ürüne ait reklaminda yer alan; siradan kireç önleyici ( çökelen aktif maddeleri yogun
kireç önleyiciler) ile Calgon karsilastirmasinin yapildigi görüntüler yer almakta, ayni zamanda, “Kirece karsi tam koruma, …motoru yanmis..”” ibarelerine yer
verilmekte, konuya iliskin olarak görüsüne basvurulan Üniversite görüsü de dikkate alinarak, dolayısıyla bu durumun, 4077 sayılı Kanun'un 16 ncı maddesinin hükmüne aykırı olduğuna ve 35.000.000.000.-TL.-İdari para cezası ve durdurma cezası verilmesine karar verilmiştir

http://www.sanayi.gov.tr/webedit/goz...x?sayfaNo=2317

Seda Gencoğlu
İstanbul

Adsız dedi ki...

1 hafta önce makine su boşaltmadı neyse tahliye borularına baktık her zaman böyle olunca genelde 5-10 kuruş para çıkardı.

Bu sefer yok bulamadık. Dedik servisi çağıralım eğer pahalı bir arıza ise değişelim,yenisini alalım.

servisi çağırdık içinden 10 lira çıktı nasılda görmemişiz
dedim birde oldu olacak rezistansı değişelim.

Sonuçta 15 yıla yakındır canavar gibi çalışıyor ama hiç calgon kullanmadık kesin bir karış kireç bağlamıştır.

Usta baktı rezistans iyi dedi.

AA nasıl olur 1992 yılından beri hiç calgon kullanmadım ben ısrarla yenileyelim diyorum usta gerek yok sapasağlam demez mi

Zaten inanmıyordum şimdi daha hayatta kimse o calgonu aldıramaz bana.

Öyle bir vurguluyorlar ki calgon kullanmazsanız rezistansınız bozulur, makinanız zarar görür diye.

Rezistansınız bozulursa sıfırlarsınız 30 milyona


İmelay

Adsız dedi ki...

Zaten reklamlarına uyuzum.

Soda kullanın


Papatya
İzmir

Adsız dedi ki...

Annem kullanmıo bile onu, servisten onu kullanmanıza gerek yok bazı deterjanlarda o madde var zaten demişler.

Kaç senedir kullanmıyoruz üstelik hiçbir sorun da çıkmadı.

Melis
İstanbul

Adsız dedi ki...

Vaktiyle bir italyan mühendis camasir yikama ile ilgili bulus yapmisti...

Bu bulusunda kirli camasiri yikamak icin sadece su kullaniyordunuz,deterjan yoktu.

Çamasir makinasinin özelligi icinde ultrasonik ses yükseltecinin olmasiydi.

Su icerisindeki kirli camasirlara ses dalgalari ile bombardimana tutup her türlü kirin cözülmesi saglaniyordu.

Çevreci bir bulustu, deterjan ihtiyaci yoktu. Henkel firmasi hemen bu bulusu yüksek meblaglar ile satin alip kendi kasasina kilitledi!

Bircok ilginc bulus bugün dünya kartellerinin kasalarinda satin alinmis olarak bekletilmektedir.

Son not: suyun kirecini almak icin su tesisatiniza bir elektrik beslemeli kirec ayirici baglar iseniz daha ucuza gelmektedir.

Almanya

Adsız dedi ki...

Bu Ne Guzel Bir Bilgi Boyle

Ama Laf Aramizda Ben Kalgon Kullanmiyorum

En Ucuz Markayi Kullaniyorum Yillarca ( 13 Seneden Beri ) Makinamda Tik Yok

Aksam Tik Olursa Bil Ki Kendi Nazarim Deydi

Öptum

Lulu

Adsız dedi ki...

:))Bu yazini bende alip yayinlamak istiyorum,

Kendim de bir tüketici olarak bu tip haberleri sik sik yayinlayarak bilinçlenmemiz ve bu tür oyunlara kanmamamiz gerektigine inaniyorum,

Uyarin için tesekkürler,gerçekten arastirmadan kullanilan ürünler bütçemize çok zarar veriyor.

Adsız dedi ki...

Merhaba Hayatim ziyaretin için tesekkür ederim.Iade-i ziyaret edeyim dedim ve burda kaldim.Bu yaziyi bence sik araliklarla tekrar tekrar yayinlamalisin.Hiç bu açidan düsünmemistim ben de.

Gerçi ben kireç sökücü kullanmiyorum çünkü dedigin gibi büyük sehirlerde sudaki kireç çok düsük.

Bundan önceki makinemi 13 yil hemen hergün kullandim,sadece iki kere kapagini degistirdim(birini çocuklar kirmisti).

Beyni sulandigi için onu biraktim:) Onda da kireç çözücü kullanmadim.

Malesef reklamlar beyinlerimizi uyusturucu ölçüde.

Paylastigin için tesekkürler.

Adsız dedi ki...

Kesinlikle Katiliyorum!

Ben de ilk evlendigim zamanlar kullaniyordum.

Sonra bir arkadasim, bunlarin çok pahali oldugunu, ona verecegin parayla 2 yilda yeni makine alabilecegimi söyledi.

Benim de aklima yatti ve son 6 yildir hiç calgon kullanmiyorum.

Makinem de mükemmel çalisiyor. Lütfen reklamlara aldanmayin. Etrafimda da makinesi kireçten bozulmus tek allahin kulu yok.

Reklamlarina da uyuzum zaten.

Bu kadar samimiyetsiz reklam filmi olamaz...
Lütfen bosu bosuna paranizi kaptirmayin.

Herkese sevgiler.

Ebru Akin

Adsız dedi ki...

Haklisin

Evet ben de sana katiliyorum 7 senelik vestel (her ne kadar memnun olmasam da)kullanicisi olarak hiç kireç çözücü kullanmadim ve rezistansim geçen sene bozuldugu için makinam açildiginda gördüm ki rezistansta bir nokta bile yok

Yani hiç kireç tutmamis. Benim de serviste çalisan bir arkadasim vardi o söylemisti makinanda calgon kullanmana gerek yok zaten deterjanlari içinde kireç önleyici var demisti ayrica yine de için rahat etmezse 6 ayda bir makinani tursuluk tuzla 1 kere çalistir demisti ama ben onu hiç denemedim.

Bence de calgon ve reklamlari gereksizler.

Nursen

Adsız dedi ki...

Kullanmıyoruz Hiç bir sorunla senelerdir karşılasmadık

Ali Kazancıoğlu
Fenerbahçe

Adsız dedi ki...

5 senelik makina..

Calgon yüzü görmedi.. Tıkır tıkır çalışıyor

Töre Tunalı
Edirne

Adsız dedi ki...

Neyde kazık atmıyorlarki calgonda da atmasınlar

Papatya
Öğrenci
Bekar

Adsız dedi ki...

Benim makinemde bir sorun olmustu(Calgondan dolayi).

Tabletin kutuda orta camasir bölmesine atilmasi gerektigi gösteriliyor, bende bunu yapiyordum. Daha sonra makinemde tikanma oldu, neyseki kücük bir sorundu, makinede yeniydi.
Aradim, tekniker geldi, sorunu cözdü.

Bilmem farkindamisiniz?

Calgon her yikamada kullanin deniyor! Aslinda bu kazigin bir oltasi! Tekniker geldiginde sordum (türkiyedeki reklamlardan dolayi''her yikamada calgon'' reklami) ,
calgon hep kullanmalimiyim?

Adam Siemensin yetkili servisi olarak (BU OLAY AYRICA ALMANYADA OLUYOR - Avrupa'da türkiyedeki reklamlarin aynisi yok, fakat hilelere karsi cezalari büyük)sunu söyledi,

SADECE 60 DERECE VE ÜSTÜ YIKAMALARDA KULLANMALISINIZ!

Yani türkiyedeki her yikamada reklam basligi, calgonun bir oltasi. Fazla kullanim, fazla satis anlamina gelir. Calgon gerekli, fakat sadece sicak yikamalarda. Mantikli düsündügümüzde dogru olabilirmi bilmiyorum, bana ters geliyor yinede, fakat bunu tek söyleyen o adam degildi!

Su da var,calgonsuz makineler cabuk eskidiginden, belli bir süre sonra camasirlarda kötü koku olusabilyior, ben bunuda gördüm etrafimdakilerden!

Edip
Berlin / Almanya

Adsız dedi ki...

Eve makinayı kuran eleman abi boş işler onlar demişti.

Türkiye

Adsız dedi ki...

Türkiye suları kireçli olduğu için calgn oneriyoruz diyorlar...

Ama ben en kireçli suların olduğu ege bolgesinde yıllardr calgon kullanmıyorum.

Makinaya en ufak bi şey olmadı...

Olacak olsa calgon'a vermediğimiz para ile gidip yeni makina alırız...

İzmir

Adsız dedi ki...

Sanırım ilk otomatik makinamızı 87'de almıştık..

18 yıl kullandık, sonra ben evlenince eskidiği için ihtiyacı olan birine verdim, halen kullanıyorlar.

Eve daha calgon girmedi bizim...

Ankara