Tepki Göstermeyen Zavallı Müşteriler : Kredi Kartı Alışverişlerinde Şifre Güvensizliği 1 Temmuz 2007'de Başlıyor

Kredi Kartları ile Alışverişlerde Şifre Kullanma 1 Temmuz 2007' den itibaren zorunlu hale getiriliyor.

Bu size daha da güvenli bir alışveriş sağlayacak yalanlarına inanıyorsanız sakın aldanmayın. Çünkü yurt dışı uygulamalararının tam tersine Türkiyede pek çok şifre gireceğiniz el terminali çevredeki kişilerin göremeyeceği şekilde korumalı değil. Çünkü bu dükkan ve mağaza sahiplerine 5-10 Dolar daha pahalıya malouyor. Sizin güvenliğiniz camdan dışarı atılyor.


Ne Yapabilirsiniz :
Mağaza müdürlerini derhal kasaya çağırın. Bu el terminallerinin yurt dışındaki emsallerine oranla el hareketlerini göstermeyecek korumalı bir şekilde olmadığını belirtin. Pintilik yapmayıp 5-10 dolar daha fazla ödemelerini ve sizin güvenliğinizi sağlamakla yükümlü olmalarını isteyin.

Duyarsız Tüketiciler :
Siz nasıl olsa bana birşey olmaz. Ben elimle saklıyorum deyin. Arkanızdaki veya önünüzdeki bir kişinin sizin çocuk oyuncağı denebilecek 4 rakamlı şifrenizi öğrenmesine hadi canım sende deyin. Size birşey olmaz.

Mağaza Sahipleri :
Siz de bu işlemi daha güvenli hale getirmemekten sorumlusunuz. "Aman sen de" deyin. Eninde sonunda siz de tüketici olduğunuzu bir gün acı bir şekilde öğrenmeden önce neden tedbir almıyorsunuz. Önlem almadığınız sürece tüketici olarak alışverişlerinizde öncelikle sizin dolandırılmanızı canı gönülden dileyenlere de hak vermek lazım.

8 Yorum:

Adsız dedi ki...

Evet şifre ile alıiveriş çıktığı süreden beri, benim de aklıma takılan bir konuydu bu.

Herhangi bir hırsızlık ve çalınma durumunda kartın şifreli olması gerekli bir durum aslında. Ama diğer taraftan da girdiğiniz şifreyi bir çok kişinin görmesi muhtemel oluyor bu durumda. Ve bende bu durumdan rahatsız olanlardan biriyim.

Ayrıca el terminalli cihazlara da daha hiç bir alışverişde rastlamadım ben. Madem kart işlmelerinin bu derece güvenlikli hale getirilmesi isteniyorsa bunu tam olarak yapmaları lazım.

Bu cihazların da zorunlu hale gelmesi gerekir.

------------------

tuluat
Menekşe
Evli
Bankacı
İstanbul

Adsız dedi ki...

uyari dogru..dikkat etmek gerekir..

Adsız dedi ki...

bende katılıyorum. eğer bir uygulama yapılıyorsa dünya standartlarında olmalı bencede.

İstanbul

Adsız dedi ki...

Alışveriş yapıyorum adam bana şifreniz ne diyor

İstanbul

Adsız dedi ki...

oha artik...

egitimli bir kasiyer olsa, birakin sifre sormayi, sifresini tuslayan kisiye dogru bakmaz bile...

Serkan Özkan

Adsız dedi ki...

Her banka pinpad vermiyor pos makinasıyla birlikte...

Bence ilk sorumluluk bankalarda bu konuda.

Bu şifre uygulaması da bankaların sorumluluktan kaçmasının bir ürünü.

Adam "bu imza benim değil" dediği zaman işler zorlaşıyor bankalar zor durumda kalabiliyordu.

Ancak artık "bu şifreyi ben girmedim" deme şansınız yok, dediğiniz zaman "kaptırmasaydın kardeşim şifreni" derler adama...

Ser
Moda
İstanbul

Adsız dedi ki...

Ser:

İşte çok güzel bir nokta. Paranoyak olmayalım . . amaan bana birşey olmaz şeklinde düşünenler bence öncelikle amaan radyasyondan birşey olmaz bakın bakan bile çayı içtikten sonra düşüncesinde olanla aynı çizgide bence.

Eninde sonunda başımıza pek çok problem yaratacak bu açıkta şifre yazma olayı.

Genelde görüşler üçe ayrılıyor:

1) Aman birşeyler yapalım. Ben şu eylemleri yapmaya başladım siz de katılın diyenler

2) Yok canım ben şifremi saklarım yazarken zaten kim görecek ki diyenler (Yakında para kaybedince beni daha iyi anlayacaklar)

3)Evet burada bir sorun var ama bananeciler


Yanılıyor muyum?

Kafamızı kumdan çıkarmanın zamanı gelmedi mi . . Haziran çok yakınlaşmadı mı?

Ne dersiniz . .?

Seda
Araştırmacı
İstanbul

Adsız dedi ki...

Sırf milletin şifresini öğrenmek sonra kredini kartını çalıp kartı boşaltmak için kasiyerlik yapabilecek insanlar vardır eminim bu memlekette.

Uyarı önemli dikkate almakta fayda var.

İstanbul